דף עסקי בפייסבוק שנעלם

או למה חשוב לקרוא ולהבין מה עושים לפני שעושים

השבוע הוזמנתי להדרכת פייסבוק אצל לקוח שיש לו משרד בביתו. כאשר הגעתי הוא סיפר שהיה לו דף עסקי אך הדף נעלם. התחלתי לחפש את הדף העסקי ולקח לי כמה דקות להבין שיש לנו כאן כמה דפים אישיים שאינם זהים- גם דפים פרטיים וגם עסקיים.

בבירור טיפה יותר מעמיק גיליתי שיש לו 4 פרופילים אישיים ו- 3 דפים עסקיים שונים. זה היה די מהממם כי הוא פשוט לא ידע על זה שום דבר!! פשוט חוסר מודעות לבלגן ולכפילויות שהיו לו. זאת היתה מן הסתם הסיבה שהוא לא מצא דברים, העלה פוסטים "שנמחקו" ולא מצא את הידיים ואת הרגליים בפייסבוק.

הטיפול היה די פשוט- החלטנו איזה פרופיל הולך להיות הפרופיל האישי ואיזה יהיה הדף העסקי. מאחר והיו שני דפים רלוונטיים החלטנו ששניים ישארו. לאחר ההחלטה - מחקתי את כל מה שלא היה רלוונטי וכך הוא נשאר עם דף פרטי אחד ודף עסקי עבור כל עסק - הדפים העסקיים מרוכזים תחת פרופיל אחד.

באופן כללי אני תמיד ממליצה - לפני שפותחים דפים חדשים לעצור רגע ולקרוא. בדרך כלל כשדברים מסתבכים יש לא מעט התראות מהמחשב או האפליקציה עצמן אשר אנחנו לא טורחים לקרוא. זה יוצר בלבולים ובלגן. אם נעצור רגע ונקרא מה אומרים לנו - זה יכול לחסוך לא מעט בלגן בהמשך.

ולפעמים כן צריך להבין שמשהו ממש הסתבך ולדעת לקבל הדרכה שמסדרת את התשתית. תשתית טובה, ברורה, מסודרת ונוחה - אין לה תחליף. על התשתית הזו ניתן להתחיל לעשות פעולות של שיווק דיגיטלי יעיל ואפקטיבי און ליין. אז אם הכל נראה ממש מסובך ולא ברור זה הזמן לעצור רגע ולהבין ממה נובע הבלבול ולדאוג להבין את הדברים עד הסוף.