הנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות

למה אני צריך את זה, והאם זה מסובך?

ברוכים הבאים לשנת 2018. על פי החוק להנגשת אתרים - אנחנו מחויבים כעת לעמוד בתקנות החוק אשר מחייב הנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות. 

למה אני צריך את זה? אנחנו לא בהכרח צריכים את זה אך על פי החוק אנחנו כן מחויבים לזה. אפשר לקטר על זה ששוב אנחנו מחויבים לתקנות שעולות לנו כסף ויוצרות עבודה נוספת ומיותרת או לחלופין להסתכל על הצד המכבד והמאפשר של החוק הזה. על פי הסתכלות זו בעלי מוגבלויות שונות יוכלו להנות מהאתר שלכם, שזה די מתחשב ונעים. אז אם נשים בצד את הבאסה ששוב כופים עלינו חוק "מעצבן" בואו נסתכל רגע על המשמעויות. 

בסה"כ לא מדובר בשינויים מרחיקי לכת. מערכות רבות של בניית אתרים יצרו תוספים פשוטים לשימוש על מנת שכל בעל אתר יוכל להנגיש את האתר שלו. לדוגמא המערכת הזו שעליה בנוי האתר שלי: FOLYOU. במערכת הזו יש הנחיות והתאמה ברמת המערכת לחוק הזה כך שהשינויים ממש פשוטים. זו גם הסיבה שאני ממליצה לעבוד איתה- יש לה מערכת תמיכה מעולה בעברית ושירות צמוד כולל התאמות כמו זו. 

אתרים של חברות ענקיות הם האתרים אשר כביכול הכי פחות נפגעים מהחוק הזה. למה? מכיוון שיש להם צוות שמטפל באתר ומתכנתים אשר מטפלים בשינויים הנ"ל. אף אחד מהם לא מוציא כסף מכיסו האישי על מנת ליישם את השינויים. לעומת זאת- עסקים קטנים ובינוניים יכולים להפגע יותר מאחר שיצטרכו להוציא עכשיו תקציבים אשר לא תוכננו ויכולים להגיע לסכומים גבוהים בעיקר אם יש להם אתר פעיל וגדול. בשורה התחתונה הפגיעה תהיה יותר בעסקים הקטנים שאולי לא ערוכים לעשות את השינויים אבל הם כן מחוייבים להם. מצד שני - אולי זה לא כזו בעיה גדולה. 

האם זה מסובך? התשובה תמונה כמובן בשאלה היכן ממוקם האתר שלכם ועל איזה מערכת הוא בנוי? אני מניחה שבמערכות שונות מצאו פתרונות שונים לעניין. הייתי ממליצה לכם לברר בתמיכה של המערכת שלכם איך נערכו לשינויים בעקבות החוק הנ"ל. אם אתם לא ממש יודעים למי לפנות סביר להניח שמי שבנה את האתר שלכם ידע לכוון אתכם.

שימו לב שהשינויים הנ"ל לוקחים זמן וזמן שווה כסף. כלומר התאמת האתר יכולה לעלות לכם. אם הסכום לא נשמע הגיוני כדאי לחפש חלופות. בגדול כשאנשים מספרים לי שוורדפרס היא מערכת קוד פתוח חינמית, אני תמיד חושבת בלב שהזול הזה הוא הכי יקר שאני מכירה, כי כל שינויי מצריך התערבות של מתכנת ששעת עבודה שלו היא די יקרה. מהסיבה הזו בדיוק אני מעדיפה מערכות קוד סגור עם תמיכה קלה ומערכת "DRAG AND DROP". זה נכון שיש על כך תשלום חודשי קבוע אבל המערכת מתאימה את עצמה לכל השינויים הנדרשים.

בכל שאלה- אתם מוזמנים לכתוב לי

חוק הנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות
חוק הנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות